cs.3b-international.com
Informace O Zdraví, Nemoci A Léčby.



Acetaminofen: vázné kozní reakce ve vzácných prípadech

Populární lék proti bolesti acetaminofen (také známý jako paracetamol) muze zpusobit vzácné, ale závazné kozní reakce, varoval Food and Drug Administration (FDA).

Analgetika je jedním z nejcasteji pouzívaných a nejcasteji pouzívaných léku, prodávaných pod cetnými znackami v USA vcetne Acephen, Actamin, Feverall, Q-Pap, Tactinal, Tempra, Tylenol, Uniserts a Vitapap.

Americký regulátor léku ríká, ze i kdyz jsou reakce vzácné, mohou zahrnovat:

  • Vyrázka
  • Blistry
  • Rozsáhlé poskození povrchu kuze.

FDA ríká, ze by nekdo uzíval acetaminofen, který by mel vyrázku nebo jinou kozní reakci "prestat uzívat prípravek okamzite a okamzite vyhledejte lékarskou pomoc."

Dr. Sharon Hertz, zástupkyne reditele divize FDA zodpovedná za léky proti bolesti, ríká: "Tato nová informace nemá za cíl znepokojovat spotrebitele nebo odborníky v oblasti péce o zdraví, ani je to povzbuzovat k tomu, aby si zvolili jiné léky." Dodává vsak:

"Je nesmírne dulezité, aby lidé rozpoznali a rychle reagovali na pocátecní príznaky techto vzácných, ale závazných nezádoucích úcinku, které jsou potenciálne fatální."

Vzhledem k tomu, ze toto varování od amerického regulátora léku je nové, stítky o balíccích léku zakoupených pres prepázku se v soucasné dobe nezminují o závazných potenciálních nezádoucích úcincích acetaminofenu na kuzi. FDA nyní pracuje s farmaceutickými firmami na aktualizaci oznacení. Mezitím regulátor jiz pozaduje, aby vsechny léky na lék uvádely nové bezpecnostní informace.

Proc ted, po desetiletích pouzívání siroce pouzívaného acetaminofenu?

Rozhodnutí varovat spotrebitele o vzácných, ale potenciálne nebezpecných kozních úcincích léku, jako je Tylenol, je dusledkem recenzí lékarské literatury a také poctu hlásení "nezádoucích úcinku" prijatých FDA.

Priblizne 107 prípadu spatných kozních reakcí bylo hláseno mezi lety 1969 a 2012, z cehoz bylo 67 hospitalizací a 12 úmrtí. Vetsina prípadu se týkala jednozlozkových acetaminofenových prípravku. FDA ríká, ze prípady byly klasifikovány jako "pravdepodobne" nebo "mozná" spojené s acetaminofenem.

Takový malý pocet závazných kozních reakcí z takového rozsíreného uzívání drogy poskytuje perspektivu nove zjistenému riziku. FDA ríká, ze nové varování by melo být bráno vázne, ale rozumne.

Dr. Sharon Hertz ríká:

"Cinnosti agentury FDA by mely být vnímány v kontextu milionu lidí, kterí po generace tezí z acetaminofenu.

Vzhledem k závaznosti rizika je vsak dulezité, aby o tom byli vedomi pacienti a poskytovatelé zdravotní péce. "

Více o vzácných kozních reakcích


Grafické varování FDA

Existují tri známé kozní reakce na acetaminofen, tvrdí FDA. Pripomíná spotrebitelum, aby vyhledali lékarskou pomoc pro nekteré z nich.

Dva nejzávaznejsí jsou Stevens-Johnsonuv syndrom a toxická epidermální nekrolýza. Tyto reakce jsou velmi vzácné, ale lidé, kterí je dostanou, obvykle potrebují být hospitalizováni, a v nekterých prípadech mohou vést k smrti.

Akutní generalizovaná exanthematózní pustulóza je tretí známou kozní reakcí. Okamzité zastavení uzívání léku a videní lékare obvykle znamená, ze tento stav se vycerpá behem dvou týdnu, ríká farmaceutický regulátor.

Jak mohu vedet, ze je to jedna z vzácných, ale vázných reakcí?

FDA ríká, ze syndrom Stevens-Johnson a toxická epidermální nekrolýza jsou obvykle signalizovány:

  • Príznaky podobné chripce
  • Následovala vyrázka, puchýre a rozsáhlé poskození povrchu kuze.

Hledání okamzité lékarské pomoci je dulezité a "zotavení muze trvat týdny nebo mesíce a mozná komplikace zahrnují zjizvení, zmeny pigmentace kuze, slepotu a poskození vnitrních orgánu," varuje FDA.

Studie nových humánních embryonálních kmenových bunek pro suchou AMD a makulární dystrofii Stargardta

Studie nových humánních embryonálních kmenových bunek pro suchou AMD a makulární dystrofii Stargardta

Dva pacienti byli léceni s pouzitím RPE (retinálních pigmentových epiteliálních) bunek odvozených z hESCs (lidských embryonálních kmenových bunek) ve dvou fázích 1/2 klinických studiích týkajících se degenerace makulární degenerace v dusledku suché nemoci a Stargardtovy makulární dystrofie. Podle Dr. Stevena Schwartze a Dr.

(Health)

Ockování mýtu - lékari se snazí vyloucit

Ockování mýtu - lékari se snazí vyloucit

Státní lékarská asociace ve státe Missouri, vedená dvema pediatry ze St. Louis University, má za cíl zvýsit povedomí o významu ockování detí a zmenit zpusob, jakým lékari reagují na obavy rodicu o vakcíny. Kampan je ústredním bodem Ken Haller, MD, docent pediatrie a Anthony Scalzo, M.

(Health)